Ohrid - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu Ohrid - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu

Ohrid

Blijf op de hoogte en volg Danielle

07 Augustus 2012 | Macedonië, Ohrid

De wekker ging vroeg, want om acht uur had ik een plekje in de bus gereserveerd naar Ohrid. Ohrid is een stadje aan een gigantisch meer wat grenst aan Albanië. Het is drie uur reizen vanaf Skopje. Niet alleen is het mooi, het is er ook iets minder warm dan in de hoofdstad, want 'maar' een graad of 30-35.

Nadat ik me door de taxichauffeurs heen had geworsteld (sorry heren, ik kan zelf wel lopen) ging ik naar het centrum. Natuurlijk verdwaalde ik nog even, maar daardoor had ik wel weer meer gezien, haha. Ik liep gelukkig wel direct in de goede richting, inmiddels begin ik er toch wel wat gevoel voor te krijgen.

Ohrid heeft een oud centrum met kronkelstraatjes op de berg en natuurlijk het meer. Ik heb eerst de verkoeling opgezocht in het meer en toen ook voor het eerst een stukje gezwommen. Ik had eerder al wel in het water gestaan, maar in Herceg Novi was het niet zo heel diep en was ik vooral aan het pootjebaden. Zwemmen voelde heel raar in m’n voet, dus daar hield ik maar snel weer mee op. Het leek een beetje alsof er iets los flubberde in m'n voet en ik kon ook totaal geen kracht zetten voor m'n gevoel. Niet voor herhaling vatbaar dus, je gebruikt je spieren op een heel andere manier dan als je loopt en ik wilde geen risico nemen.

Weer opgedroogd ging ik aan de wandel. Ik heb net gedaan alsof ik deze vakantie nog geen kerk gezien had, dus ben ik eindeloos heuvel op, heuvel af gegaan op weg naar de diverse mooie oude kerkjes die Ohrid heeft. Het was serieus een leuke wandeling, met mooie oude fresco’s in de kerkjes en een fantastisch uitzicht over het meer. Het was ook serieus afzien, want het was dan ‘maar’ 35 graden, dat is nog steeds behoorlijk warm om een berg te beklimmen. Gelukkig kwam daarna de afdaling, waarbij ik alle bezienswaardigheden eigenlijk wel had gezien en dus relaxed dwalend door de niet-toeristische straatjes naar beneden kon. Ik vond het leuk om een aantal Nederlandse toeristen te spreken, er waren aardig wat Nederlanders in Ohrid. Ik begrijp ook wel dat zij zich er goed vermaken! Het water van het meer is verfrissend, het stadje is niet overdreven toeristisch maar wel goed ingesteld op toeristen, er is heel wat te zien… Ik heb me er dan ook goed vermaakt.

Tegen zes uur had ik het echter wel gezien (en ook niet zo veel puf meer, eerlijk gezegd). Ik heb de bus terug genomen naar Skopje en ben op tijd gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 78085

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 05 September 2018

Albanië 2018

17 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Holland Heineken House 2016

11 December 2014 - 09 Januari 2015

Zuid-Amerika 2014

25 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Zuid-Amerika

25 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Zomer 2012 Oost-Europa

17 December 2010 - 02 Januari 2011

Disney Noël 2010

02 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: