Musea en patat met appelmoes - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu Musea en patat met appelmoes - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu

Musea en patat met appelmoes

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

25 Juli 2010 | Frankrijk, Montévrain

Zo, tijd voor weer een verslagje van de laatste dagen! Het laatste wat voor vandaag op de to do list staat, afgezien van werken natuurlijk. Heb echt een productieve dag: hard lopend naar de supermarkt (blijkbaar kunnen m’n huisgenoten op hun vrije dagen niet even boodschappen doen en dus was het wc-papier praktisch op), gestofzuigd, badkamer- en keukenvloer gepoetst (we hebben geen dweil dus dat moet met de hand), administratie gedaan, m’n Franse bankrekening online gecheckt… Nuttig, maar niet zo boeiend.

Zo begon ook mijn vrije woensdag: heel nuttig, maar niet zo spannend. Ik ben namelijk naar de bank geweest om m’n bankpasje op te halen en weer tien handtekeningen te zetten. Nu heb ik officieel een Franse bankrekening. Donaties zijn altijd welkom. :) Woensdagmiddag ben ik met James naar de Studio’s geweest. Allerlei attracties gedaan: natuurlijk Tower of Terror (mijn favoriet in de Studio’s) en Rock ’n Rollercoaster, maar ook Animagique (verrassend leuk), Stitch Live (heel knap gedaan), Armageddon (suffe voorshows, toffe hoofdshow) en de autootjes tegenover Crush’s Coaster. Die laatste wilden we ook graag doen, maar er stond een rij van een uur en daar hadden we geen zin in. Wel jammer, want nu heb ik die nog steeds niet gedaan!

Donderdag heb ik gewerkt, het was een bijzondere dag: ik had mijn “dit is geen evaluatie maar we kijken hoe je het doet zodat je zelf weet wat je kunt verbeteren”-moment. Een teamleader keek een kwartiertje met me mee. Ik werd eerst beoordeeld op ‘accueil en caisse’: hoe begroet ik de gasten, help ik ze goed, geef ik ze netjes hun tas met aankopen etc. Allerbelangrijkste is dat je iedereen begroet en dat je altijd glimlacht. Da’s mooi, want dat kan ik! Daar hoef je namelijk geen Frans voor te spreken. :) Teamleader Sophie was dan ook erg over me te spreken: “Danielle est un castmember tres professionelle. Daniëlle est tres souriante, agreable avec les guests, tres accueillante, courteoise”. Woehoe! Ik kreeg zelfs een plusje, ik denk dat dat het equivalent is van een sticker op de basisschool. Deel twee van de beoordeling was de verkoop, dat gaat wat minder goed. Ik hou er niet zo van om mensen die al 20 euro uitgeven aan prullen ook nog een extra prul aan te smeren. Maar ik heb toch maar beloofd om dat wat vaker te proberen. Is zowaar de volgende dag nog gelukt ook. Al met al waren m’n teamleiders tevreden! En ik dus ook.

Gisteren was ik vrij. Ik ben samen met Szilvi uit Hongarije naar Parijs geweest. We hadden een cultureel dagje gepland: eerst naar het Centre Pompidou en daarna naar het Musee Rodin. Beide waren erg leuk, vooral Pompidou vond ik erg tof. En dan te bedenken dat we nog niet eens alles hebben gezien… Binnenkort nog maar eens terug, als EU-inwoner onder de 25 heb ik gratis toegang. Tussendoor hebben we ook heel veel van Parijs gezien, we hebben veel gelopen. Rond acht uur had Szilvi afgesproken met een kennis en ben ik weer terug gereisd. Ik had nogal wat pech qua aansluitingen, waardoor ik pas om 22.25 thuis was… Pfff, lange dag dus, want we waren vertrokken om 9 uur. Maar het was zeker de moeite waard! En ach, ik kon vandaag uitslapen, dus het was niet erg.

Tot slot wat random feitjes:
- Mijn telefoon is stuk (mislukte poging om hem te leren zwemmen), ik ben telefonisch dus niet bereikbaar. Deze week maar eens op zoek naar een nieuwe.
- Mijn shifts beginnen vaak op rare tijden omdat we acht minuten betaald krijgen om van de kleedruimtes naar onze winkel te lopen. We beginnen dus om bijvoorbeeld 16.53 uur, maar krijgen betaald vanaf 16.45 uur. Alleen bij de ‘closing’-shift is dat niet zo: vandaag begin ik om 17.30 uur.
- De Fransen snappen niets van Hollandse eetgewoonten. Patat met appelmoes wekte heel veel verbazing. Ik snap dan weer niet waarom mensen een pizzapunt met patat eten als lunch.
- Ik heb m’n eerste Franse boek uit! In Parijs dus maar twee nieuwe gekocht.

Nu zie ik de bus al aankomen die me over tien minuten naar Disney brengt, tijd dus om af te ronden. A la prochaine!

  • 25 Juli 2010 - 14:45

    Zusje! :

    Super goed bezig sis! Ik ben trots op je! Kun je vandaag niet eens in Parijs de finish van de tour zien? Das wel jammer, hoewel ie niet zo verrassend is.

    Volgens mij vermaak je je prima. En dat is goed om te horen!

    Liefs,
    mij

  • 25 Juli 2010 - 15:38

    Danya:

    Wat leuk dat ze zo over je te spreken zijn :D

    Maar even iets anders, jij -dé fanatieke sportkijker- kijkt geen tour de france vandaag? :D

    X

  • 26 Juli 2010 - 08:58

    Danielle:

    Nee, ik kon de Tour niet zien omdat ik dus moest werken gisteren... Ze kwamen pas na vier uur in Parijs aan en dat was te laat om nog op tijd op m'n werk te zijn. Maar ik heb ze, op de tv in Disney, wel zien fietsen hoor!

  • 26 Juli 2010 - 14:47

    Marlies:

    Hoooi!
    Leuk verhaal weer! Hebben ze daar wel ook hamburger met ananas voor de lunch ;-) ? En jammer natuurlijk dat je niks live van de tour hebt kunnen zien...
    X

  • 27 Juli 2010 - 15:06

    Laura:

    Je verslag is weer heerlijk om te lezen, jij kan zo lekker compact schrijven en toch alles vertellen. Dat moet je mij ook eens leren. ;) Fijn om te weten dat je je goed vermaakt en dat werk zo goed gaat! Nu nog op je eerstvolgende vrije dag een fastpass halen voor Crush en vertellen wat je er van vond. :)
    Xx Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montévrain

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2010

Terugblik

29 Augustus 2010

Het zit erop!

19 Augustus 2010

Het aftellen is begonnen

13 Augustus 2010

Time flies!

08 Augustus 2010

Werken en de toerist uithangen
Danielle

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 79121

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 05 September 2018

Albanië 2018

17 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Holland Heineken House 2016

11 December 2014 - 09 Januari 2015

Zuid-Amerika 2014

25 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Zuid-Amerika

25 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Zomer 2012 Oost-Europa

17 December 2010 - 02 Januari 2011

Disney Noël 2010

02 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: