Het zit erop! - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu Het zit erop! - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu

Het zit erop!

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

29 Augustus 2010 | Frankrijk, Montévrain

Vandaag is mijn laatste dag in Frankrijk, morgenochtend ga ik terug naar Nederland. De laatste tien dagen zijn weer voorbij gevlogen!

Vorig weekend heb ik weinig spannends gedaan. Het was hartstikke mooi weer, dat gooide zelfs een beetje roet in het eten. Vrijdag in het park met James was het namelijk druk en snikheet, niet echt een lekkere combinatie voor een dagje pretpark. Dan is het opeens heel fijn dat je vlakbij woont: ik ben ’s middags naar huis gegaan en ’s avonds vlak voordat de poort dichtgaat (dat is om 20.30 uur) nog even terug voor twee rondjes in een achtbaan. Zaterdag wilde ik met Katri naar een meer met een strandje hier in de buurt om daar te gaan zwemmen, maar eenmaal aangekomen op het station ontdekten we dat er op zaterdag geen bussen rijden. Woeps. We konden dus weer terug en zijn lekker in het park achter het hotel in het gras gaan zonnen. Het was er heerlijk relaxed, echt tof!

Zondag was mijn laatste closing, maandag mijn laatste werkdag bij de foto’s van Big Thunder Mountain (ik typte al automatisch ‘BTM’ maar enige ondertiteling is dan wel nodig), dinsdag mijn laatste dag achter de kassa en dat was direct de laatste werkdag in m’n prachtige kostuum… In het begin vond ik het werkelijk een verschrikkelijk pakje, maar ik ben het echt gaan waarderen! Ik denk dat m’n volgende feestje een dressCOWde heeft. :P Over feestjes gesproken: zondagavond hadden we een hele leuke! Roomie Charlie werkt bij Babycare en daardoor kon ze een stuk of twintig ballonnen meenemen naar huis. Zondagavond hadden we dus een ‘balloonparty’ in ons appartement. Pret pret pret! Briljante drinkspelletjes en heel veel gezelligheid. De ballonnen lagen ook echt overal, haha!

Dinsdag was overigens nog niet mijn laatste werkdag, want woensdag en donderdag hadden ze weer wat nieuws voor ons bedacht: “inventaire”. In het Nederlands beter bekend als ‘balans(en)’, woehoe! Disney heeft er een aardig supersonisch systeem voor bedacht dus het was best goed te doen. Ze beginnen wel vroeg… Woensdagochtend stond ik om 07.30 uur al in de shop van Fantasyland. Daar kreeg ik een hip scanapparaat en vervolgens kon het bliepen beginnen. Alle streepjescodes werden gescand en vervolgens werd het aantal ingevoerd in het apparaat. Sim-pel. Iemand anders controleert het vervolgens nog een keer en na een paar uur is de hele winkel wel gedaan en kunnen we terug naar onze eigen winkel om daar wat magazijndingetjes te doen. Probleem(pje) is wel dat we dus een aantal uur in onze shop moeten doorbrengen, in onze gewone kleding, en dat er niet echt veel te doen is. Dat kwam dus neer op het eindeloos ‘taggen’ (beveiligingsdingetjes op producten drukken) van cowboyhoeden, Minnie-oren en Mickey-tassen. Hartstikke gezellig, want we waren met een man of vijf. Klinkt suf maar het was fijn om eens lekker te kunnen kletsen met m'n collega's!

Donderdag stond ik om 6.20 uur beneden in het hotel te wachten op James en Veera om samen naar Val d’Europe te wandelen... Ochtendgymnastiek, want dat is een wandeling van een half uur. Om zeven uur werden we al verwacht in de Disney-winkel daar. Mijn allerlaatste dagje... raar hoor! Het was niet echt een ontroerend afscheid, maar toch is het jammer om m’n nametag en keycord met zorgvuldig geruilde Minnie-pins in te leveren. Mijn collega’s in de winkel waren ook super leuk, die ga ik zeker wel missen! M’n teamleader was zo lief om toe te staan dat ik mijn ID pas op zaterdag zou komen brengen, zodat ik nog twee dagen Disney in kon. Dat heb ik donderdag dus al even gedaan met collega’s Luigi en James. Genieten hoor, nog ‘even’ de Tower of Terror doen, voor het eerst de Studio Tram Tour gedaan, enzovoort!

Vrijdag ben ik naar Parijs gegaan. Op de to do list stond alleen nog de Invalides, met het oorlogsmuseum en de tombe van Napoleon. Die tombe was echt tof om te zien, ik vond het indrukwekkender dan verwacht. Het museum was ook wel leuk, maar ik heb alleen het deel over de Eerste en Tweede Wereldoorlog bezocht. Ik ben niet zo geïnteresseerd in geweren en uniformen, haha! Wel apart om alles eens vanuit Frans perspectief te zien. Vervolgens ben ik naar het Pantheon gegaan want daar was ik nog nooit binnen geweest en heb ik lekker in het zonnetje in de Jardin du Luxembourg gezeten. Bij een van de vele boekenstalletjes aan de Seine had ik namelijk een geweldige aankoop gedaan: de Da Vinci Code voor maar 2 euro. In het Frans natuurlijk! Op dit moment heb ik al zo’n 150 pagina’s gelezen, haha. Ik verslind boeken hier net zoals in Nederland, het is heerlijk om te lezen en zeker in zo’n prachtig park met een kasteel op de achtergrond.

Zaterdag was weer gevuld met een dagje park. Om kwart voor tien liep ik, weer samen met James, de Studio’s in. James is hier ongeveer een broer voor me: we wonen vlak bij elkaar, we werken samen en we houden allebei enorm van pretparken. We zien elkaar dus dagelijks en doen heel veel samen. Hij is iemand die ik zeker wil opzoeken dit najaar! Zaterdag heb ik met hem de laatste attracties gedaan die ik nog niet gedaan had: Peter Pan en Casey Jr. Ja, ik weet het, kinderattracties, maar toch leuk! Door de beperkte openingstijden (Casey jr) en de belachelijk lange wachtrij (Peter Pan) was het er eerder nooit van gekomen. Het voordeel van een castmember zijn is echter dat je regelmatig de rij over kunt slaan dankzij wat vriendelijke collega’s, en daar hebben we vandaag zeker gebruik van gemaakt! ’s Middags moest James werken en ben ik nog naar de Moteurs Action Stuntshow geweest, die had ik ook nog niet gezien. Daarna lekker even naar huis gegaan, even een rustmomentje in deze hectische dagen. Elke avond na het werk zat ik namelijk weer gezellig met collega’s te drinken! Het leven bestaat hier uit werken - pretpark - party - Parijs en af en toe wat slapen. Maar natuurlijk kriebelde het wel weer, ’s avonds ben ik dus weer naar het park gegaan… voor de allerlaatste keer. Om negen uur stond ik in de winkel om m’n ID te laten doorknippen. Na een enerverend bezoek aan Service Paie ben ik met collega’s James en Victoria en hotelgenoot Chris (leren kennen bij Service Paie, zo gaat dat hier :) ) nog een laatste keer Big Thunder Mountain en Space Mountain gaan doen… en na het vuurwerk vanuit Discoveryland gezien te hebben, zat het Disney avontuur er toch echt op. Slik.

Het feest ging gelukkig nog even door, eenmaal terug in het hotel vielen we met onze neus in een feestje. Heel vreemd, iedereen was aangeschoten tot ronduit straalbezopen en wij waren hartstikke nuchter. Bijzonder feestje daardoor!

Vanmorgen heb ik m’n koffer ingepakt (hij past met veel moeite nog dicht, woehoe), waarna ik maar weer eens naar Parijs ben gegaan. Laatste keer… Dit keer met Katri en (hoe kan het ook anders) James. We zijn eerst naar La Defense geweest om daar een kijkje te nemen, vervolgens naar het Louvre, chillen in de Jardin de Tuileries, naar de Place des Vosges (tip van James, was super leuk) waar we wat hebben gegeten en na een laatste wandeling door de prachtige stad ben ik terug gegaan. Voor het laatst hier gegeten (ik denk dat ik de rest van het jaar geen cordon bleu en pommes noisettes meer kan zien want dat heb ik echt heel vaak gemaakt) en het appartement schoongemaakt… Nu is het tijd om voor het laatst te gaan partyen!

Morgen om 9 uur checken we uit, om via de supermarkt in Val d’Europe en een hopelijk geopend filiaal van Credit Mutuel ergens in Parijs naar Gare du Nord te gaan. Rond 15 uur hoop ik weer in Nederland te zijn en een uurtje later ben ik eindelijk weer thuis. Ik heb een geweldige tijd gehad, maar ik kijk er ook wel naar uit om weer lekker thuis te zijn. Ik zal later deze week nog wel een terugblik plaatsen!

  • 29 Augustus 2010 - 20:06

    Zusje!:

    Lekkere laatste dagen heb je gehad. Op twitter las ik al het een en ander, maar het was wel erg vol gepland zeg! Fijn dat je zo genoten hebt!

    Ik hoop dat je reis morgen goed verloopt en we spreken elkaar snel!

    Dikke kus van je allerliefste zus(je)

  • 29 Augustus 2010 - 20:15

    Danya:

    Tot dinsdag :D

  • 29 Augustus 2010 - 22:00

    Riek:

    Hey Meissie,

    Wat heb je een toffe periode gehad. We (en vooral Oma) kijken uit naar een belletje van je en we zien elkaar in ieder geval het komende weekend. Tot morgen. Goede reis! Liefs mam

  • 30 Augustus 2010 - 03:20

    Laura:

    Wat zal dat raar zijn! Je stapt op de trein, stapt uit en een uur later ben je weer thuis! Het afscheid met vuurwerk is dus ook al geweest... Dat de laatste dagen extreem vol zijn ken ik, ik heb nu het gevoel dat ik nog 101 dingen moet doen dus slapen heeft echt de allerlaatste prioriteit.

    Volgens mij heb je echt een supertoffe Disney periode gehad! 10 september ben ik weer terug in Nederland en ik kan niet wachten om je verhalen 'live' te horen! :D Goede reis en bedankt voor al je reisverslagen!
    X Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montévrain

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2010

Terugblik

29 Augustus 2010

Het zit erop!

19 Augustus 2010

Het aftellen is begonnen

13 Augustus 2010

Time flies!

08 Augustus 2010

Werken en de toerist uithangen
Danielle

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 79090

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 05 September 2018

Albanië 2018

17 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Holland Heineken House 2016

11 December 2014 - 09 Januari 2015

Zuid-Amerika 2014

25 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Zuid-Amerika

25 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Zomer 2012 Oost-Europa

17 December 2010 - 02 Januari 2011

Disney Noël 2010

02 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: