En weer een paar dagen verder - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu En weer een paar dagen verder - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu

En weer een paar dagen verder

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

12 Juli 2010 | Frankrijk, Montévrain

De eerste dagen zitten erop en eigenlijk is dat een goede samenvatting van deze blog. :)

Ik heb m'n derde en vierde dag ook overleefd, ik kan alle gasten steeds beter helpen en ik versta meer en meer van wat m'n collega's tegen me brabbelen in het Frans. Jippie!

Op mijn vrije dag heb ik bijna niets gedaan: alleen wat boodschapjes en 's avonds ben ik met Katri en Charlie naar het park geweest. Een hilarische kom-we-gaan-foto's-maken-in-onze-kostuums-maar waarom bij 30 graden?-fotosessie gedaan en daarna met Katri allerlei attracties bezocht. Op m'n volgende vrije dagen (vrijdag & zaterdag) wil ik wel wat meer gaan doen, misschien naar Parijs?

Gisteravond hebben we voetbal gekeken in een overvol Disney Village. Wel heel tof om het zo te zien met mensen uit heel Europa, iedereen leefde ook ontzettend met me mee en was heel lief toen Nederland verloor.

Het werken gaat echt best goed, volgens mij zijn ze wel tevreden over me. Het kassa-deel gaat prima, en zolang een Franse klant niets vraagt dan merkt die alleen aan m'n accent dat ik geen Française ben. Met de Franse vragen heb ik nog wel moeite, maar gelukkig kan ik me goed redden met de rest van de wereld (tellen in het Spaans en Italiaans gaat steeds beter, net als 'bedankt' in het Deens en Russisch). Aan het einde van deze zomer wil ik in alle meest voorkomende talen kunnen afrekenen, een mooi doel! Met sommige collega's kan ik het goed vinden, anderen heb ik nog helemaal niet gesproken. Maar dat komt vast vanzelf!

Veel nieuws heb ik verder niet, ik beleef hier niet zo veel afgezien van werken-moe-werken-slapen-kletsen met collega's-werken.

• 13 Juli 2010 - 00:06

Laura:

Wat leuk dat je foto's hebt geplaatst! Oke, eerlijk is eerlijk, dat koe-gilet is inderdaad erg... Hopen dat het warm blijft en je hem niet hoeft te dragen :P Jouw voetbal-kijk-setting ziet er helemaal niet slecht uit! Ik was ergens waar 1. geen Nederlanders waren en 2. totaal geen sfeer was, maar het was wel in 3D en dat was cool.
    De eerste week gaat snel he? Ik vind het zo knap dat je het Frans zo snel oppakt en je werk je zo goed afgaat! Keep up the good work en geniet van alles!
    Xx Laura

• 14 Juli 2010 - 13:24

Marlies:

Haha mooie koeienoutfit :-) Wel jammer dat Nederland verloren heeft, anders had je nog een mooi feestje daar! Je hebt hier ondertussen een storm gemist, de kerktoren van ons dorp is omver gewaaid. En verder is het nog steeds 30 graden!
    Succes nog met werken en geniet er ook een beetje van :-)