Jour 3: nog meer training - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu Jour 3: nog meer training - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu

Jour 3: nog meer training

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 Juli 2010 | Frankrijk, Montévrain

Vandaag hadden we weer een trainingsdag. We begonnen met een bezoek aan de dokter. Ik werd helemaal gecheckt: m'n ogen zijn in orde, mijn hartslag en bloeddruk ook. De dokter was gelukkig vriendelijk en alert, zo vroeg ze onder andere of ik wel eens een dokter naar m'n moedervlekken had laten kijken. Had ik, dus ik werd helemaal gezond verklaard. Woehoe.
Daarna hadden we zowaar -big surprise- vrije tijd. Gesuggereerd werd dat we naar onze werkplek zouden gaan, maar daar zouden ze niet op me zitten te wachten zonder een kassatraining. Dus hebben we besloten om onze 'passe navigo' te regelen, een soort OV-chipkaart. Kostte wat tijd (ehm, 3 uur waarvan 1,5 uur wachten op een loket waar we uiteindelijk niet bleken te moeten zijn) maar dan heb je ook wat.
Om 14.00 uur (wat ze hier grappig genoeg echt quatorze heure noemen) moesten we ons weer melden voor nog meer training. We kregen een bhv-cursusje, uitleg over hoe we om moeten gaan met gehandicapte gasten (dat zijn er duizenden per jaar) en nog meer over veiligheid op de werkplek. Gelukkig hadden we weer een leuke, enthousiaste man die het vertelde, want heel interessant was het natuurlijk niet.

Na afloop heb ik m'n 'jupe' (de oh zo charmante broekrok) omgewisseld voor een iets langer exemplaar, dat ging boven verwachting goed. Het meeste personeel bij de kledingafdeling spreekt geen Engels en dat soort dingen is best lastig in het Frans (vooral als ze lastige vragen stellen, en ik wil uitleggen dat ik hem ongedragen wil ruilen enzo), maar de lieve castmember sprak z'n beste Engels in ruil voor mijn ik-doe-m'n-best-Frans. Was zo gepiept dus.

Vervolgens ben ik met twee Finse collega's even de Studio's ingegaan om de Tour de Terreur te doen, wauw wat een toffe attractie! Nog veel leuker dan ik verwacht had! Het is nog steeds helemaal geweldig om dit even na werktijd te gaan doen, net als dat het nog steeds heel leuk is om bijvoorbeeld het opstellen voor de parade te zien achter de schermen.

Rond half zeven was ik 'thuis', even opgefrist en wat spullen opgeruimd en toen ben ik met Keiran (from Ireland, da's bijna een andere taal) naar de supermarkt gelopen. Ja, gelopen. Ik was trots op mezelf want de bus kwam er ook al aan, maar we hebben een wandeling van een half uur gemaakt. Voor het eerst was ik vandaag niet doodop toen ik thuis kwam! Vervolgens een uur door Val d'Europe en vooral de Auchan gesjokt en toen hadden we eindelijk alles verzameld wat we wilden hebben. Teruggegaan met de bus want natuurlijk waren we toen wel moe, gekletst met de collega's, gekookt (ja echt koken, alhoewel het wel improviseren was omdat de twee pannen die ik wilde gebruiken niet naast elkaar op de twee pitjes pasten - hmmm dit verslag bevat te veel details). Anyway, het was eetbaar. Ik ga nu afwassen en dan lekker naar bed. Charlie slaapt al want die moet morgen om vijf uur ofzo opstaan voor haar eerste werkdag. Ik heb nóg weer een trainingsdag: ik ga een dag lang leren hoe de kassa werkt.

Morgen waarschijnlijk geen verslag, na die erg interessante training ga ik met Charlotte en ws wel meer collega's even de parken in, dan voor het eerst dineren in ons castmember restaurant (nu vinden we dat nog leuk) en vervolgens Oranje aanmoedigen in de Sportsbar. Ik heb er zin in, het wordt weer een toffe dag!

  • 06 Juli 2010 - 20:27

    Laura:

    Daniëlle! Je moet terug naar Nederland! WE STAAN IN DE FINALE!! :D
    Dat wordt lastig, nu je zo goed bezig bent in Disney ;) Leuk he, om 'gewoon' de parken in te kunnen lopen? Als je met meer Nederlanders voetbal hebt zitten kijken, bouw een gezellig feestje en ik hou je weblog in de gaten voor je volgende berichtje!
    Xx Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montévrain

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2010

Terugblik

29 Augustus 2010

Het zit erop!

19 Augustus 2010

Het aftellen is begonnen

13 Augustus 2010

Time flies!

08 Augustus 2010

Werken en de toerist uithangen
Danielle

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 79118

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 05 September 2018

Albanië 2018

17 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Holland Heineken House 2016

11 December 2014 - 09 Januari 2015

Zuid-Amerika 2014

25 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Zuid-Amerika

25 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Zomer 2012 Oost-Europa

17 December 2010 - 02 Januari 2011

Disney Noël 2010

02 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: