It's Miami! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu It's Miami! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu

It's Miami!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 Maart 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

Maandag 25 februari stond ik om 8 uur bij de bushalte, een uurtje later op Schiphol, rond 12.00 uur NL tijd in London en heel wat uren later in Miami! Een prima reis, dat viel me echt mee. Wel wat vertraging bij de douane, als Nederlandse was ik natuurlijk aan de beurt. Al met al deed ik er zeker twee uur over om van het vliegtuig naar de bus te komen. Ik kwam dan ook aardig gesloopt aan bij m’n hostel om 03:00 NL tijd / 21:00 VS tijd, ik was toen negentien uur onderweg geweest. Ik heb even aan Nederland laten weten dat ik er was en ben al snel mijn bed in gedoken.
Dinsdag was ik natuurlijk mooi op tijd wakker. Tijd om naar het strand te gaan! Om 9 uur lag ik bij de zee, lekker rustig is het dan nog op het strand. Ondanks dat er af en toe wat wolkjes waren, kreeg ik het voor elkaar om binnen 2 uur een prachtige rode rug te krijgen. De rest van de week heb ik daarom gezorgd voor mensen die me konden insmeren, haha! Mijn kamergenoten zijn getrainde aftersunners nu. Daarna ben ik even gaan rondlopen door de buurt. Het hostel is maar twee blokken van het strand en ligt midden op South Beach. Super locatie! Na een lunch in het hostel ben ik ’s middags weer naar het strand gegaan met Laura (Duitsland) en Emily (VS). ’s Avonds ging ik met Katja, een Duitse, naar de Miami Heat. Ze had een kaartje over, gelukkig maar want er waren nauwelijks goedkope kaarten meer beschikbaar. Nu betaalden we 40 dollar voor prima plekken op de derde ring. Supergaaf om zo’n wedstrijd te zien. We hadden ook geluk, want het was erg spannend: er waren twee verlengingen nodig voordat de Heat de Sacramento Kings versloegen. Het entertainment tijdens elke break was ook gaaf, daarvoor ga je naar het stadion… en het was het waard! Daarna ben ik nog op stap geweest met een hele groep uit het hostel. Voor vanavond stond de Clevelander op het programma. Heerlijk staan dansen, in de open lucht! Leuke mensen ook ontmoet. Ik denk dat ik rond vier uur terug was in het hostel. Daar bleef het nog zo lang onrustig dat ik uiteindelijk om vijf uur weer in de oceaan lag. Nachtzwemmen, hoera! De hele avond was het motto ‘It’s Miami!’, wat je prima kunt gebruiken om van alles te doen wat misschien niet bijzonder verstandig is. Dit kwam de hele week regelmatig terug, haha!
Woensdagochtend heb ik het ontbijt maar glorieus overgeslagen. Lunch werkt ook prima als ontbijt! In het hostel is er drie keer per dag een gratis maaltijd, het eten is niet super maar voor gratis is het meer dan prima. En super gezellig, om met vijftig man samen te eten! Woensdagmiddag weer naar het strand (dit keer met Patrik en Manuel uit Zwitserland en Laura en Jen uit Duitsland), woensdagavond weer op stap. Dit keer gingen we, na een uurtje indrinken met wodkacocktails, met twee enorme Hummerlimo’s (vet!) naar een spectaculaire club: de Mansion, met halfnaakte danseressen die a la Cirque de Soleil boven de dansende massa in touwen hangen, met trommelende mannen, met dansers met vleugels (vrouwen én mannen, met wederom weinig kleren aan), gaaf hoor! Ook de afterparty in het hotel was weer een feestje. Het was weer zes uur voordat ik in bed lag…
Donderdag waren we dan ook niet de meest stralende mensen. Gelukkig hadden we dat voorzien, en dus gingen Duitser Moritz en ik pas om 13.00 uur naar de Everglades. Eerst sightseeing in Miami Beach en Downtown Miami, daarna lekker met een boot door de Everglades scheuren. We zagen een aantal krokodillen in het wild, tof hoor! Daarna was er nog een show met dieren waar ik niet vrolijk van werd (tot grote hilariteit van Moritz), ik gruwelde van de schorpioenen en krokodillen. Het krokodilknuffelen heb ik maar overgeslagen. Niets voor mij. ;-) ’s Avonds ben ik vooral in de buurt van het hostel gebleven, het was daar gezellig genoeg en het georganiseerde nachtprogramma van het hostel sprak me nu niet zo aan. Met wat Duitsers en een barman uit New York zelfgemaakte cocktails gedronken en gekaart, en daarna lekker lang op de veranda gezeten. Super gezellig! In vergelijking met de dagen hiervoor lag ik vroeg in bed: rond half vijf, schat ik, maar heel helder was ik niet meer.
Vrijdag was het prutweer, het was maar 18 graden en de zon zat ver weg gestopt achter de wolken. Met Martin, wederom een Duitser uit het hostel, heb ik een heel eind over het strand gelopen en weer terug via Ocean Drive. Lekker om even wat minder brak te worden. De korte nachten braken me nu op, dus na de lunch heb ik nog wat half slapend rondgehangen in het hostel voordat ik naar het vliegveld ging. Op naar Ecuador!
Miami was fantastisch. Het is voor het eerst dat ik buiten Europa ben en Amerika is precies zoals ik verwacht had. Tot grote hilariteit van Emily (VS) riep ik de eerste dagen bij alles ‘oh kijk! Net als in de film!’. En zo was het ook. In Miami is afgezien van het strand en het geweldige nachtleven niet zoveel te doen, maar voor een eerste week was het prima. En als je dat strand en het nachtleven combineert met een fantastisch hostel, dan kan de week niet meer stuk. Ik zou hier met veel plezier nog eens terugkomen! En tot die tijd heb ik weer wat nieuwe vrienden gemaakt, van Zürich tot New York.

  • 02 Maart 2013 - 19:50

    Henk & Riek:

    Hallo Mooi mens, levensgenieter!
    Je vermaakt je weer prima, we hadden ook niet anders van je verwacht! Pas goed op je zelf!
    liefs van ons

  • 02 Maart 2013 - 21:59

    Laura:

    Jaaaa, leuk! Een update op je weblog! :D

    Wat heb jij Miami internationaal beleefd zeg, haha! Het stappen is daar inderdaad fenomenaal, al heb ik mij zelf nooit gewaagd aan Mansion. Aan krokodilknuffelen daarentegen weer wel. ;) Ik denk dat je de paar leuke wijken van Miami hebt gemist (Little Havana, Coral Gables) als je zegt dat er buiten het strand en uitgaan niet zoveel te zien is, maar lekker boeiend, je hebt fantastische dagen gehad en je goed vermaakt!

    Inmiddels ben je goed in Ecuador aan gekomen en kan het echte avontuur beginnen! Ik ga je volgen hoor! Heel veel plezier! :D

    xx Laura

  • 03 Maart 2013 - 12:30

    Hilda:

    Geniet van je reis Danielle , we volgen je via je reisverslag ..

    Veel plezier en kalm an ,

    Groetjes Egbert & Hilda

  • 04 Maart 2013 - 22:48

    Stephanie:

    Het blijft leuk om Daniëlle in Disney te volgen!

    Al spierpijn van al het sporten in Ecuador?

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami Beach

Danielle

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 77672

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 05 September 2018

Albanië 2018

17 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Holland Heineken House 2016

11 December 2014 - 09 Januari 2015

Zuid-Amerika 2014

25 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Zuid-Amerika

25 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Zomer 2012 Oost-Europa

17 December 2010 - 02 Januari 2011

Disney Noël 2010

02 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: