Jour 1 traditions - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu Jour 1 traditions - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu

Jour 1 traditions

Door: danielleindisney

Blijf op de hoogte en volg Danielle

03 Juli 2010 | Frankrijk, Montévrain

Pfff, intensieve dag gehad! Ik merk dat ik helemaal gesloopt ben van alle informatie, het constante vertalen van alles wat ik hoor van Frans naar Nederlands en het kletsen in het Engels met m'n collega's. Mijn talenkennis gaat in ieder geval met sprongen vooruit, alhoewel op dit moment vooral mijn Engels getest wordt. Dat zal morgen wel anders zijn!
Vandaag was de eerste dag van mijn tweedaagse training, de zogenaamde 'traditions'. Het begon slecht: het begon keihard te regenen toen we naar het park liepen. En met keihard bedoel ik echt een hoosbui. Natuurlijk geen paraplu's bij ons, dus we waren doorweekt. Het heeft een halve dag geduurd voordat we droog waren... En dat terwijl we net vandaag echt netjes gekleed hadden moeten zijn. We waren een stelletje verzopen katten bij elkaar.

Inhoudelijk was het vandaag super interessant! We werden volgestopt met informatie over The Walt Disney Company (doel: minimaal vier belangrijke gebeurtenissen kennen), het resort waar we werken (twee parken, Disney Village, zeven hotels), wat belangrijke kwaliteits-dimensies zijn (hoi USBO'ers, in volgorde is het hier securité, courtoisie, spectacle et efficacité) enzovoort. Tussendoor hadden we twee uur vrij om in één van de parken te gaan lunchen. Ik ben met een groepje naar de Studio's gegaan (constant denkend 'wauw wat is dit tof'). We wilden nog in Rock 'n Roller Coaster maar de rij was langer dan verwacht... langer ook dan aangegeven was, dus toen we nog 5-10 minuten moesten wachten gingen we toch maar terug naar Disney Université. Ja ja, er wordt hier ook hard gestudeerd!

Rond vijf uur zat onze dag erop. Ik was al helemaal suf, want het ging de hele dag in het Frans. Gelukkig hield trainer Cecile rekening met ons en sprak ze niet te snel, maar toch vreet het energie! Toen we vrij waren ben ik met Charlie (Britse roomie) en een Fins meisje Disneyland in gegaan, we hebben Space Mountain gedaan en Pirates of the Caribbean! Morgen gaan we weer na ons werk, haha! We hebben echt een droombaan hier, het is fantastisch om rond te lopen. Ik heb de hele dag een 'wauw!'gevoel.

Het is hier trouwens echt heel internationaal. Ik heb geluncht met een groep bestaande uit meiden uit Finland en Engeland en heren uit Engeland, Ierland, Estland en Zweden. Er zijn hier sowieso opvallend veel mensen uit Zweden en Finland. In mijn Traditions-groep (zo'n 60 mensen) was ik de enige uit NL. Ik klets de hele dag in het Engels (vooral met Charlie en dat Finse meisje), maar we hebben ons wel voorgenomen om meer Frans te praten.

Oh ja: heel tof, we hebben onze 'card' al (met onze foto erop, daar kunnen we geld opzetten zodat we kunnen betalen in het personeelsrestaurant en daarmee kunnen we inklokken) EN een Disney-name-badge! Woehoe, ik ben nu echt een castmember! Ik weet trouwens nog steeds niet precies waar ik ga werken, maar wel dat het in Frontierland is! Woehoe!

Morgen staat eerst weer een algemene training, gevolgd door een ontmoeting met m'n collega's en inwerken op m'n werkplek. Ik krijg dan ook mijn rooster. Ik ben benieuwd. Denk dat we vanavond op tijd naar bed gaan, ik ben behoorlijk gesloopt.

Nog even de reacties:
@Yvonne: we zitten in Parks & Suites in Montevrain, vlakbij de Residence du Parc.
@Laura: morgen gaan we lopend naar het werk, het is 10 minuten lopen naar het gebouw waar we dan moeten zijn. Verder moeten we de juiste busabbo's nog regelen (kon alleen ma-vrij), maar dat zien we wel.

  • 04 Juli 2010 - 14:07

    Zusje:

    Dit klinkt allemaal wel echt grandioos gaaf zeg! Super! Fijn dat je het naar je zin hebt! Ga er lekker van genieten sis!

    Ik ga je zo wel even mailen!

    Liefs,
    Nathalie

  • 04 Juli 2010 - 20:32

    Yvonne:

    Parks & Suites, das best nieuw nog! Ik heb er een straat vanaf gewoond destijds in mijn eigen appartementje, maar dat was wel even wat duurder allemaal. Niet slecht, zo'n hotel ;)
    Ik lees het al: je hebt het er heerlijk. Toen ik er net was, had ik ook echt zo'n gevoel dat ik in een droom leefde... je mag overal heen, alles zien.. geweldig. Heeft wel voorgoed mijn kijk op Disney en de magie veranderd, dat wel :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montévrain

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2010

Terugblik

29 Augustus 2010

Het zit erop!

19 Augustus 2010

Het aftellen is begonnen

13 Augustus 2010

Time flies!

08 Augustus 2010

Werken en de toerist uithangen
Danielle

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 79054

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 05 September 2018

Albanië 2018

17 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Holland Heineken House 2016

11 December 2014 - 09 Januari 2015

Zuid-Amerika 2014

25 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Zuid-Amerika

25 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Zomer 2012 Oost-Europa

17 December 2010 - 02 Januari 2011

Disney Noël 2010

02 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: