Werken en de toerist uithangen - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu Werken en de toerist uithangen - Reisverslag uit Montévrain, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu

Werken en de toerist uithangen

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

08 Augustus 2010 | Frankrijk, Montévrain

Het is weer zondag, tijd voor een update! Mocht je het nog niet door hebben: het is mogelijk om een mail te krijgen als ik weer een bericht heb geplaatst, daarvoor kun je je aanmelden links onderaan de pagina.

Wat heb ik deze week gedaan? Het zal geen verrassing zijn, maar ik heb vooral gewerkt. Zondag tot en met donderdag… Het weer was niet echt super deze week, we hadden zelfs een paar dagen met buien. Inmiddels weet ik het: dan is het een gekkenhuis in de winkel. Ook daar begin ik aan te wennen. Eigenlijk ben ik helemaal gewend in de winkel. Ik ken voor steeds meer dingen de Franse naam, van handdoeken (draps, de grootste zijn ‘draps de plage’) tot borden (assiettes) en van ovenwanten (gants du four) tot natuurlijk de Minnie-oren (sertet de Minnie). Van het assortiment ben ik nu wel aardig op de hoogte, zodat ik steeds vaker vragen kan beantwoorden van gasten. Nee, we hebben geen rood wit gestippelde borden met Mickey, alleen met Minnie. Ja, het vest van Jack (een razend populair Disney-karakter uit het in Nederland totaal onbekende Nightmare before Christmas) hebben we in kinder- en volwassenen maten. Nee, de Allstars van Jack die in de aanbieding zijn hebben we niet meer in maat 39. Poncho’s zijn 8 euro voor volwassenen en 6 euro voor kinderen (dit kan ik in vijf talen). Enzovoort enzovoort… Al moet ik toegeven dat ik deze week toch één keer flink de mist in ging. Een gast vroeg me of hij kaarten kon posten in de brievenbus. Ik: “welke brievenbus, meneer?” Gast: “de brievenbus hier direct buiten.” Ik: “oh, hebben we een brievenbus? Kunt u me die laten zien?” Gast en ik naar buiten, hij wijst me inderdaad op een brievenbus die duidelijk ter decoratie dient. Nooit eerder gezien ook. Ik: “Sorry meneer, maar ik denk niet dat het mogelijk is om daar een kaart te posten.” Natuurlijk heb ik hem uitgelegd waar hij dat dan wel kon doen. ’s Avonds vertelde ik dit aan een collega, en die wist me vrolijk te vertellen dat de brievenbus bij ons ook echt geleegd wordt. Woeps. :D Disney-magie gaat verder dan ik dacht...
Om het goed te maken was er deze week wel een gast die met me op de foto wilde. Woehoe! Eindelijk een keer het plakboek gehaald van een bezoeker! Dat was voor mij voor het eerst, haha.
Ander leuk moment was dat ik donderdagochtend voor opening met een collega naar Discoveryland gestuurd werd om daar een tafeltje op te halen. Dus wij in onze Frontierland-kostuums met een kar (chariot) daar naar toe. Oeps #1: “disco” is al open voor gasten (het was 9.30 uur ofzo). Laten we onze koeienvesten dus maar uit doen. Oeps #2: in de winkel bij Star Tours weten ze van niets. Oeps #3: na de hele backstage daar te hebben afgezocht kunnen we nergens een tafel vinden die aan de beschrijving voldoet. Gelukkig zien we er zo verdwaald uit dat we hulp krijgen en een telefoon krijgen aangeboden, zodat we naar onze eigen winkel kunnen bellen. Onze collega’s sturen ons terug naar de ‘stock’ (magazijn) van Star Traders. Daar weten ze nog steeds van niets... Al met al waren we bijna een half uur verder en we hadden nog steeds geen tafel. Oeps #4: het is bijna 10.00 uur en we moeten allebei kassa draaien. Snel terug naar onze eigen winkel dus. Meer dan een half uur onderweg geweest en helemaal niets opgeschoten, afgezien van een leuke wandeling door het park en door de backstage bij Discoveryland.

Vrijdag was ik eindelijk weer vrij, tijd om leuke dingen te doen! En natuurlijk tijd om uit te slapen. Rond 14 uur ben ik naar Parijs gegaan. Ik wilde al een maand het Louvre bezoeken en eindelijk had ik daar tijd voor. Misschien was het omdat ik er al zo lang naar uitkeek, maar eigenlijk viel het best tegen. Het Louvre is gewoon TE groot. Het is een prachtig gebouw, super om te zien, maar het is zoooo enorm groot dat de schilderijen niet meer tot hun recht komen. Soms hangen er wel drie schilderijen boven elkaar… Ik besloot al snel dat ik alleen de Nederlandse schilderijen ging bekijken, die hebben ze heel handig bij elkaar gehangen, en natuurlijk wilde ik ook even een blik op de Mona Lisa werpen. Het Louvre heeft echt onvoorstelbaar veel Hollandse Meesters, je weet wel, die schilders die je eigenlijk alleen kent van de straatnaambordjes. Al met al was het een leerzaam bezoek: Albert Cuyp heet blijkbaar eigenlijk Aelbrecht en hij schilderde vooral koeien. Verder moet je vooral niet in de zomervakantie naar het Louvre gaan want het was ook nog eens heel erg druk. In de wat meer culturele afdelingen (17e eeuwse schilderijen) was daar weinig van te merken, maar bij de Mona Lisa was het dringen. Zo bijzonder is dat schilderij nou ook weer niet… maar blijkbaar was ik de enige die er zo over dacht. :D

Het Louvre had ik al met al een stuk sneller gezien dan dat ik verwacht had. Ik ben lopend naar de Opera gegaan want dat gebouw had ik nog niet gezien. Vervolgens heb ik een beetje in de buurt rondgewandeld tot ik bedacht dat ik wel kon gaan fietsen. Woehoe! Lekker door Parijs crossen is echt leuk. Ik ben jammer genoeg niet op de Champs Elysée geweest maar daar fietsen staat nog wel op de to do list. Het is wel heel tof om, zonder fietspad, op die grote brede straten te fietsen. Veel toeristen kijken echt alsof je zelfmoordneigingen hebt... maar nee, ik kan gewoon wél fietsen. :) ’s Avonds had ik afgesproken met Sylvain, de knappe Fransman van vorige week. Ja, hij is nog steeds leuk! We hebben lekker rondgewandeld en zijn weer uit eten geweest. Leuk!
Zaterdag had ik een dubbeldate met Sylvain, zijn half-Italiaanse vriend Jeff en mijn Finse vriendinnetje Katri. Terras, naar de “Macdo” terwijl we allemaal niet van McDonalds houden, wat rondgelopen... Niets spannends dus, maar wel leuk en alles is extra bijzonder omdat het in Parijs is! ’s Avonds heb ik samen met Katri de toerist uitgehangen: we hebben een rondvaart gedaan over de Seine. Jammer genoeg was het mooie weer nu echt verdwenen en begon het te regenen. Eenmaal thuis was ik koud, nat en chagrijnig (zucht, bus die niet wil stoppen voor een meisje die in de regen komt aanrennen.. nogmaals zucht!). Maar… ik had wel weer een tof weekend gehad. Klein detail: ik heb ook het hele weekend Frans gepraat, natuurlijk met Sylvain en Jeff maar ook met Katri. Ik was trots op mezelf! En na wat chocola, droge kleren en een lief kamergenootje die echt vreselijke dagen achter de rug had (babycare is niet altijd leuk) was mijn humeur ook weer top. :D

Foto's staan ook weer online op Facebook of op Picasa: http://picasaweb.google.nl/dfictorie/Disney?feat=directlink

Tot slot een paar losse feitjes:
- Het was deze week druk in Disney. Zo waren er dinsdag ruim 48.000 mensen in het park.
- We wonen zo dichtbij dat we de stoomtrein in Disney horen toeteren. Ook het vuurwerk kunnen we zien vanuit het hotel (maar niet vanuit het raam, daarvoor zitten we net aan de verkeerde kant).
- Na een maand nemen de irritaties in het hotel toe. Het hotelmanagement klaagt over geluidsoverlast (kan ik op zich inkomen want er werden feesten gehouden op de parkeerplaats), maar er zijn nu meer dan 100 jongeren die nergens heen kunnen. Wij klagen over het hotel (na een maand is ons bedlinnen één keer verwisseld en is onze kamer nog niet schoongemaakt, terwijl dat wel beloofd was). Met Charlie, mijn Engelse kamergenootje, kan ik het nog steeds super goed vinden maar het andere meisje in ons appartement is minder tof en vindt ons volgens mij ook niet aardig. Ben benieuwd hoe alles deze maand gaat.

  • 08 Augustus 2010 - 13:58

    Danya:

    klinkt supertof allemaal :D

  • 08 Augustus 2010 - 14:26

    Stephanie:

    Nu moet pap ook nog Frans gaan leren...

  • 08 Augustus 2010 - 16:13

    Nathalie:

    Kan Sylvain wel engels? Mijn Frans is niet zo goed. Maare, ik wil nu eigenlijk wel wat meer details in mijn mailbox... maar op de een of andere manier ben je nog niet zo sociaal.

    Liefs!

  • 08 Augustus 2010 - 17:23

    Henk :

    Ja, maar ik moet eerst naar Engelse les en als er nu ook Frans bij komt huuuh ....... en dat op mijn leeftijd! Ik ken geen Frans, alleen Frans van de bloemen van de markt.
    Houd hij wel van voetbal?

    liefs van mij

  • 08 Augustus 2010 - 17:25

    Riek:

    Wat weer een leuk verhaal. En wanneer krijgen we nu meer te horen over Sylvain en een betere foto is ook geen luxe. Maar dat mag je ons ook wel mailen.
    Liefs en veel plezier!

  • 08 Augustus 2010 - 18:18

    Riek:

    Hey Daan, waarom ga je niet een boek schrijven. Hoe romantisch kan het zijn, je droom om te werken in Disney en dan nog een romance met een fransman.. denk er eens over... voor later als je meer tijd hebt..... liefs

  • 08 Augustus 2010 - 18:21

    Marlies:

    Leuk verhaal! Heb je ook foto's van de fransman? Ben benieuwd! Zag hem volgens mij niet op facebook (of ik heb niet goed gekeken)

  • 09 Augustus 2010 - 11:14

    Danielle:

    Nee, ik heb geen foto's van mijn Fransman. Ik heb ook niet meer details en die gaan ook niet komen. We gaan ook niet trouwen geloof ik en ik denk niet dat hij aanschuift bij het kerstdiner. Oh, en als we toch ooit gaan trouwen dan zijn de plekken voor bruidsmeisjes ook al vergeven. Sorry voor al dit slechte nieuws. :)

  • 09 Augustus 2010 - 19:50

    Nathalie:

    :'(

  • 13 Augustus 2010 - 02:21

    Laura:

    Haha iedereen is nieuwsgierig naar je Fransman! :P Ik kan het niet laten maar ik blijf vergelijken. Dingen als de brievenbus en het aantal gasten in het park... Het is herkenbaar maar toch anders!
    Is je to-do lijst nu redelijk op z'n einde of ben je nog niet klaar met je culturele tour? Ben benieuwd wat je de volgende keer te vertellen hebt! :)
    Xx Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montévrain

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2010

Terugblik

29 Augustus 2010

Het zit erop!

19 Augustus 2010

Het aftellen is begonnen

13 Augustus 2010

Time flies!

08 Augustus 2010

Werken en de toerist uithangen
Danielle

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 77699

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 05 September 2018

Albanië 2018

17 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Holland Heineken House 2016

11 December 2014 - 09 Januari 2015

Zuid-Amerika 2014

25 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Zuid-Amerika

25 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Zomer 2012 Oost-Europa

17 December 2010 - 02 Januari 2011

Disney Noël 2010

02 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: