Kerst in Disney - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu Kerst in Disney - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu

Kerst in Disney

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

30 December 2010 | Frankrijk, Magny-le-Hongre

Het is raar om niet thuis kerst te vieren! Eigenlijk had ik dit jaar ook helemaal geen kerstgevoel. Mijn collega’s waren op de 24e al wel in kerststemming, maar dan is het voor mij nog geen kerst. Het kerstgevoel kwam wel even toen ik met drie collega’s in de auto zat, vanwege de sneeuw werden we naar huis gebracht. De radio stond op kerstmuziek en mijn Finse collega zong zachtjes mee met een Fins kerstliedje… Bijzonder moment!
Op de 25e hadden we eigenlijk een kerstlunch gepland met het appartement, maar door te laat opstaan en wisselende roosters kwam daar niets van terecht. Wel hadden we ’s avonds in de winkel heel veel lekkers te eten, vooral tijdens ons kwartiertje pauze (wat we met de ‘closing’-ploeg altijd tegelijk houden) was er van alles. Er was zelfs voor foie gras gezorgd, dat had ik nog nooit gezien. Ik ken het alleen van de ophef en de ‘schokkende’ documentaires.

Tweede kerstdag was het leven al weer bijna normaal. Gelukkig was dat even mijn laatste werkdag (na zes dagen op rij). Maandag was namelijk eindelijk mijn vrije dag en die had ik helemaal vol gepland! Eerst naar de supermarkt, waarna Marcella en ik rond 13 uur vertrokken naar Parijs. Daar hebben we flink de toerist uitgehangen: Eiffeltoren, Notre Dame, Arc de Triomphe, opwarmen met een kop thee in het Quartier Latin en de Sacre Coeur stonden allemaal op ons programma. Heerlijk om weer in Parijs te zijn! Wat is het toch een prachtige stad! En wat was het ook super gezellig. ’s Avonds zijn we naar Disney gegaan om de parade te bekijken en wat attracties te doen. Het is echt niets voor mij om zo weinig in het park te zijn, maar het is koud en druk. Het nodigt nu niet echt uit om even in mijn eentje voor werktijd wat attracties mee te pakken. Deze zomer ging ik wel vaak als ik vrij was, maar ik heb nu geen diensten waarbij ik na afloop nog het park in kan. Jammer!
Onze gezellige dag was nog niet ten einde, we zijn nog even bij andere Nederlandse castmembers op de Boiserie langs gegaan. Tot twee uur karaoke met alle Disneyliedjes en musicalhits. Briljante afsluiting van een super leuke dag!

Inmiddels is de gewone werkweek weer begonnen. Gisteren heb ik zowaar wat nieuws geleerd: ik mocht suikerspinnen maken! Woehoe, superleuk! Na een uur voelde ik me wel zelf een suikerspin want in mijn enthousiasme zat ik er helemaal onder… Collega’s lachten me vrolijk uit toen ik weer het magazijn binnenkwam met de mededeling ‘je suis un barbe papa’.
Ik heb nu nog twee dagen te gaan. Zometeen werk ik voor de laatste keer in de winkel, want morgen sta ik foto’s te verkopen van Big Thunder Mountain. Om 23.00 uur ben ik vrij, mooi op tijd om daarna de gezelligheid voor het kasteel op te zoeken en een magische jaarwisseling in Disney mee te maken! Ik wens jullie ook allemaal een goede jaarwisseling toe en een bijzonder mooi en gelukkig 2011.

  • 30 December 2010 - 15:26

    Danya & Marlies:

    Gelukkig Nieuw Jaar alvast! Veel plezier in Disney, wordt vast tof!! X

  • 30 December 2010 - 21:20

    Henk & Riek:

    Hoi Daantje,
    Weer een leuk verhaal, ook voor ons was het vreemd "kerst zonder jou", en vooral "Rummy zonder jou". we hadden eens een andere winnaar :).
    Suikerspinnen passen toch niet bij je.... vind je dat niet veel te zoet, denk maar om je lijn, straks klaag je weer over je buikje. Geniet nog even en mocht ik je niet via de mail of skype spreken... een heel fijne jaarwisseling in Disney.
    Liefs van ons

  • 31 December 2010 - 17:13

    Germ En Stephanie:

    Je kunt als naam niet eens Germ Anne en Stephanie invoeren, te lang... Maar leuk om te lezen dat je je zo vermaakt! Over 2 dagen ben je alweer terug in het nu erg mistige Nederland (in ieder geval hier in Friesland wel..). Gelukkig nieuwjaar alvast! Vast heel bijzonder om het nieuwe jaar in Disney te vieren!

    Liefs vanuit Lekkum

  • 31 December 2010 - 17:28

    Laura:

    Bij deze alvast een heel fijne jaarwisseling en gelukkig nieuwjaar! Het gaat vast een magical New Year's Eve gaat worden... Het lijkt me wel wat, zo voor dat prachtige kasteel het nieuwe jaar inluiden en van het vuurwerk genieten! Veel plezier in ieder geval!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Magny-le-Hongre

Danielle

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 78766

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 05 September 2018

Albanië 2018

17 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Holland Heineken House 2016

11 December 2014 - 09 Januari 2015

Zuid-Amerika 2014

25 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Zuid-Amerika

25 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Zomer 2012 Oost-Europa

17 December 2010 - 02 Januari 2011

Disney Noël 2010

02 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: