De eerste dagen zitten er op - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu De eerste dagen zitten er op - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu

De eerste dagen zitten er op

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

20 December 2010 | Frankrijk, Magny-le-Hongre

En het gaat goed! Ik vermaak me echt prima. Tot mijn grote opluchting blijk ik niet al m’n Frans verleerd te zijn, maar brabbel ik al weer vrolijk in mijn Jip en Janneketaaltje tegen mijn collega’s en tegen de klanten. Mijn collega’s zijn bijna allemaal hetzelfde als deze zomer en ze zijn echt super aardig! Verder is het weer hier ronduit kut. Eergisteren ging het sneeuwen waardoor er geen bussen meer reden. Ik heb gelukkig een lift gekregen, zodat ik niet het hele stuk heb hoeven lopen, maar het was nog steeds een kwartier naar de parkeerplaats (door het besneeuwde park, supermooi) en een kwartier naar ons huis, door de sneeuw, op mijn laarzen zonder profiel… Erg spannend. Wel goed voor mijn woordenschat, want ik weet nu de woorden voor ‘het is glad!’ (ca glisse). Gisteren mocht ik weer rond één uur beginnen. Ik ben om kwart over elf thuis weggegaan, dit keer op m’n Allstars, en kon gaan lopen. Door zo’n 15 cm sneeuw. In een sneeuwbui. Zonder dat ik de weg wist. Gelukkig kwam ik iemand tegen die ook naar Disney ging maar hij wist de weg ook niet echt (had wel Google Maps op z’n telefoon en was Frans waardoor hij mooi aan iedereen de weg kon vragen). Uiteindelijk zijn we er gekomen, maar vraag niet hoe. Iets met ‘pokke-eind’ en ‘waarom heeft dit kloteland geen sneeuwschuivers’. Strooien kennen ze hier niet.

Eenmaal stipt op tijd in de winkel aangekomen kon ik direct aan de slag. Voor meer dan een uur heb ik alleen maar laarzen staan uitpakken en voorzien van een beveiligingstag. Ze werden ongeveer onder mijn handen verkocht. Wat een gekkenhuis zeg! We hebben een paar honderd laarzen in een uur verkocht. De rest van de dag bleef het chaotisch, maar ’s avonds was het vooral heel erg rustig.

In de winkel is er verder weinig veranderd. De meeste collega’s zijn er nog steeds. Gelukkig zijn de nieuwe mensen ook erg leuk. Er zijn vooral veel Franse castmembers, maar er zijn gelukkig een paar meiden waar ik gezellig in het Engels mee kan kletsen in de pauzes. De kassa werkt nog hetzelfde, het assortiment is wat uitgebreid met heel veel kerstballen maar ook grotendeels gelijk gebleven, dus het is al weer als vanouds. We hebben nog steeds één kassa buiten, maar daar staat een soort verwarmingsparaplu bij dus het is daar ook goed vol te houden.

Vandaag ben ik vrij, ik ga zo maar eens de sneeuw in. Bussen rijden volgens mij niet (dat lijkt me sterk met deze hoeveelheid sneeuw) dus ik ga lopend naar Disney. Gisterochtend ook gedaan, toen was ik iets meer dan een uur onderweg. Ik moet nog van alles regelen bij ‘service paie’, ik wil even het park in en ik wil ook boodschappen gaan doen. Hopelijk rijden in de loop van de middag de bussen, want ik heb geen zin om ook nog weer met al mijn boodschappen door de sneeuw naar huis te ploegen…


Update (want toen was het internet weg): de bussen rijden weer want het sneeuwt niet meer en er zijn toch nog wat chasse neiges (ja, weer een nieuw woord, ze kennen hier toch sneeuwschuivers) de weg op gegaan. Ik heb It’s a small world gedaan, eindelijk attracties bezocht! De helft van de attracties deed het niet maar een rondje lopen door het park was wel tof.

  • 20 December 2010 - 17:46

    Henk & Riek:

    Hoi Danielle,

    Het is weer fantastisch om je leuke verhalen te lezen. Geniet van alles, want twee weken zijn erg kort. En weet je, nog even en we gaan weer de goede kant op met het weer... morgen is de kortste dag :)
    Liefs en we horen graag van je.
    Henk & Riek


  • 20 December 2010 - 17:52

    Zusje!:

    Jaaa, dat is wel een heel snelle update! Goed bezig! :) Heb je gewoon internet? Dan kunnen we skypen enzo :)

    xje van je kleine grote allerliefste zusje

  • 20 December 2010 - 17:52

    Zusje!:

    Jaaa, dat is wel een heel snelle update! Goed bezig! :) Heb je gewoon internet? Dan kunnen we skypen enzo :)

    xje van je kleine grote allerliefste zusje

  • 21 December 2010 - 06:38

    Danya:

    Aaah wat leuk at je weer in Disney bent :D Heeeel veel plezier!!!!

  • 21 December 2010 - 14:08

    Laura:

    Wauw, klinkt goed allemaal! Toffe mensen, tof appartement, lekker aan het werk... alleen wat minder van die heenreis en al die sneeuw. ;) Zo grappig dat je gewoon 'even' voor twee weekjes naar Disney kan om te werken en de parken kan bezoeken! De tijd zal vast heel snel gaan, dus werkze en geniet ervan!
    X Laura

  • 21 December 2010 - 15:20

    Stephanie:

    Hé zus!

    Super om te lezen dat het zo leuk en goed gaat. Geniet er van, voordat je het weet, is het sprookje weer uit. Ga je je sprookjesprins nog ontmoeten?

    Liefs vanuit Lekkum!

  • 22 December 2010 - 17:07

    Karen:

    Leuke verslagen alweer, zeg! Disney mooi versierd met Kers? Even een update vanuit het ook besneeuwde Nederland: we zijn bijna door ons strooizout heen, op de snelweg mag je net zo hard als in de bebouwde kom (behlave in Noord-Nederland ;-)) en verder bestaat de kans dat de Elfstedentocht volgende week verreden wordt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Magny-le-Hongre

Danielle

Actief sinds 30 Juni 2010
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 77672

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 05 September 2018

Albanië 2018

17 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

Holland Heineken House 2016

11 December 2014 - 09 Januari 2015

Zuid-Amerika 2014

25 Februari 2013 - 09 Mei 2013

Zuid-Amerika

25 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Zomer 2012 Oost-Europa

17 December 2010 - 02 Januari 2011

Disney Noël 2010

02 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: