Donderdag 21 t/m maandag 25 juli - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu Donderdag 21 t/m maandag 25 juli - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Danielle Fictorie - WaarBenJij.nu

Donderdag 21 t/m maandag 25 juli

Blijf op de hoogte en volg Danielle

26 Juli 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Inmiddels beginnen de dagen op elkaar te lijken. Rond zeven uur uit bed, half acht op de fiets, acht uur ontbijten, om half negen aan het werk. Rond half één lunchen we, rond half zeven staat het diner klaar, en rond acht uur zijn we terug in het hotel. Donderdag hebben we vooral schoongemaakt en de keukeninventaris uitgeladen. Je staat er versteld van hoeveel dat is! Tientallen snijplanken om maar iets te noemen, en dan hebben we het nog niet over de rest van de apparatuur. In de miezerregen hard gebuffeld. Vrijdag, zaterdag, zondag en maandag hebben we met een paar meiden een grote ruimte (meer dan 200m2 muur) in het gebouw geschilderd. Donkerblauw met witte accenten, best een mooie kleur, we zijn heel trots op het resultaat!

We werken zeven dagen per week, we hebben geen weekend. Wel hebben we zondagmiddag vanaf drie uur een sporttoernooi gehad, toch even ‘vrij’. Was erg leuk, we zijn lekker naar het strand van Ipanema geweest en hebben ons daar in het zweet gewerkt. Het was eindelijk echt mooi weer, tegen de dertig graden. Gelukkig ‘moesten’ we regelmatig een duik in zee nemen. En natuurlijk hebben de heren hun ogen uitgekeken aan de bikini’s (of het gebrek daaraan) van de Braziliaanse dames… Terug in het huis mochten we even in het zwembad, ook dat was voor het eerst. Leuk, ik kan nu zeggen dat ik zwemles heb gehad van een Olympiër. Nick Driebergen is ook mee met ons als crew en heeft even kritisch naar mijn borst- en rugcrawl gekeken. Verder hebben we nog geen BN’ers gezien of andere sporters, die zijn nog onderweg of komen pas als de Spelen begonnen zijn.

In onze vrije tijd gaan we vaak wat drinken in onze stamkroeg achter het hotel. Daar zitten we zeker om de dag, en sowieso als er een nieuwe lichting aan is gekomen. Op dit moment zijn we hier met vier vluchten, een man of vijftig. Heel gezellig! Vanavond gaan we niet uit, maar zitten we gezellig met de meiden op één van de kamers. Even op tijd naar bed, wat slaap inhalen. Gelukkig zijn onze dagen zo volgepland, blijven we in beweging en eten we goed, waardoor we ook op vier uur slaap prima functioneren. Nu even bijtanken!

Thanks voor jullie reacties, zowel hier als via de app of mail. Ik reageer niet echt snel; we hebben niet altijd wifi of tijd. Maar ik lees alles en ben er blij mee!

• 26 Juli 2016 - 08:29

Hilda:

Hey Danielle. ..we genieten weer van je verslagen ,
    Vol geplande dagen met een leuke groep mensen !
    Toch heel bijzonder .
    Groetjes vanuit Limburg .

• 26 Juli 2016 - 11:49

Map:

Hoi Daan, wat leuk om je verslag weer te lezen, buffelen en genieten. Succes
    Groet Jan en Map

• 26 Juli 2016 - 16:39

Laura:

Yes, weer een Daniëlle weblog, leuk! Ik had geen idee dat de HHH'ers ook de boel klaar moesten maken, leuk dus om een inkijkje te krijgen. Moest je bij je sollicitatie ook aangeven dat je handig bent? ;-) Ben benieuwd naar het resultaat en naar alles wat jullie nog te wachten staat!
    Groetjes uit Amsterdam!
    Laura

• 26 Juli 2016 - 18:06

Stephanie:

Wel handig, nu kun je een beetje oefenen voor als straks je appartement is opgeleverd ;-)

• 26 Juli 2016 - 20:59

Henk & Riek:

Nooit geweten dat jij zoveel kwaliteiten had. In ieder geval geniet je er wel van. We kijken al weer uit naar de volgende update. Blijf genieten en tot gauw! Liefs van ons

• 27 Juli 2016 - 12:31

Coby:

Nou nu weet je ook wat schoonmaken en verven is. Veel plezier en succes daar, we horen wel weer van jou
    groetjes Roelof en Coby